جستجو
En

تجهیزات ضروری سفر به جنگل

چاقو، ابزار چندکاره و فندک

اینکه بخواهید از ابزارهای چندکاره یا چاقوی مسافرتی استفاده کنید، یک تصمیم کاملا شخصی است. در کل ابزاری که دارای ویژگی‏‌های مطابق با مهارت‎‌های شما و نوع نیازی باشد که ممکن است به آن احتیاج پیدا کنید. از همه مهمتر باید حواستان باشد که خیلی بزرگ و سنگین نباشد!

بعضی از افراد با داشتن یک چاقوی مسافرتی ساده کارشان راه می‌افتد و با همان چاقو بسیاری از کارها را انجام می‌دهند. ولی برخی دیگر دوست دارند که یک ابزار چندکاره داشته باشند. هیچ فرقی نمی‌کند. ابزاری را انتخاب کنید با آن احساس آرامش بیشتری را دارید.

کفش و لباس مناسب

گرم ماندن در شرایط سخت از مواردی است که هیچ وقت نمی‌توانید آن را پیش‌بینی کنید. دمای هوا در بسیاری از مناطق حتی در فصول گرم سال هم ممکن است پس از غروب خورشید، به سرعت کاهش پیدا کند. این امر در مناطق کوهستانی بسیار رایج است.

رطوبت و جاهای نم‌دار هم می‎تواند تأثیر زیادی در توانایی بدن در حفظ گرما داشته باشد. حتی اگر دمای روز گرم باشد و لباس یا بدن شما خیس شده باشد! در چنین شرایطی مجبور میشوید، از چیزی استفاده کنید تا دمای بدن خود را متعادل کنید.

کرم ضد آفتاب

کرم‌های ضدآفتاب گروهی از محصولات مراقبت پوستی محسوب می‌شوند که پوست را از دریافت پرتوهای فرابنفش خورشید ( UV ) محافظت می‌کنند. دو نوع UVA و UVB از پرتوهای فرابنفش، به پوست آسیب رسانده و موجب پیری آن می‌شوند. این پرتوها همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهند. آسیبی که این اشعه‌ها به پوست وارد می‌کنند بسیار جدی است و علاوه بر مصرف روزانه باید در سفر همیشه همراه داشت.

البته با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار انتخاب کرم مناسب کار دشواری است. در انتخاب کرم‌های ضدآفتاب، متخصصان توصیه می‌کنند به دو مورد توجه کنید؛ اول قدرت حفاظت در برابر نور خورشید بایستی حداقل ۱۵ SPF باشد و دوم اشعه‌های UVA‌ و UVB را پوشش دهد. به یاد داشته باشید هر چند ساعت یک بار باید کرم خود را تمدید کنید. بر اساس زمان سفر و لباسی که به تن دارید، در صورت نیاز به دست‌ها و گردن‌تان هم کرم بزنید.

جی پی اس، نقشه و قطب نما

اپلیکیشن آنلاین و آفلاین گوگل مپ و اپلیکیشن آفلاین Maps.me که در صورت عدم امکان استفاده از GPS می‌توانید از آن استفاده کنید، گزینه های خوبی هستند. اپلیکیشن Roadtrippers هم می‌تواند مکان‌های جذاب مسیر را برای شما نمایش دهد.

زیرانداز و سایه بان

همراه داشتن یک زیرانداز ضد آب، نرم، ضخیم و مقاوم هم یکی دیگر از وسایل جنگل نوردی است. ضدآب بودن و ضخامت زیرانداز یکی از مهم‌ترین خصوصیات این وسیله است. چرا که ضمن راحتی هنگام استفاده از ورود آب و رطوبت جلوگیری کند.

از دیگر خصوصیات زیرانداز مناسب می‌توان به نوع الیاف و بافت آن اشاره کرد. وزن سبک و داشتن مقاومت بالا به‌طوری که به‌راحتی پاره یا آسیب نبیند. همچنین یک زیرانداز مسافرتی مرغوب قابلیت شستشوی آسان، وزن سبک، حمل‌ونقل آسان و حجم کم.

چراغ پیشانی یا چراغ قوه

چراغ پیشانی یا هدلامپ همان طور که از نام آن پیدا است، به‌دلیل قرار گرفتن روی پیشانی، علاوه بر ایجاد روشنایی باعث آزاد شدن دست‌ها و آسان‌تر شدن عملکرد فرد می‌شود. این چراغ‌ها اغلب کوچک و سبک بوده و عمر باتری زیادی دارند. چراغ پیشانی یکی از لوازم ضروری برای سفر در کمپینگ یا افراد مشغول به کار در شب محسوب می‌شود. ویژگی‌هایی مانند سطح روشنایی، وزن، مدت زمان نوردهی و نوع باتری مواردی است که باید در زمان خرید مدنظر داشت.

چراغ قوه هم نوع دیگری از منابع روشنایی است که می‌تواند در موارد زیادی مفید باشد. از هرکدام از این دو وسیله که استفاده می‌کنید، حتما به یاد داشته باشید که همواره باتری اضافی همراه‌تان باشد. در سفرهای گروهی هر شخصی باید چراغ و باتری جداگانه‌ای داشته باشد.

قبلی
تجهیزات ضروری سفر به دریا

دیدگاه شما

Your email is safe with us.