جستجو
En

چال کندی

معرفی

معرفی

دره چال کندی دره ای است آبی که در مسیر رودخانه دز واقع شده و این رودخانه مرز طبیعی دو شهر دزفول و اندیمشک است، یکی از مناطق طبیعی دیدنی زیبا و بکر استان خوزستان است که در ۱۸ کیلومتری شمال شهر اندیمشک در روستا چمگلک واقع شده است. ساختار زمین‌شناسی منطقه گردشگری چسبز یا چال کندی از سازند کنگلومرا (کَمَر) است که ویژگی رسوبات آبرفتی و کوهپایه‌ای زاگرسی حاصل از فرسایش ارتفاعات را دارد ضمن اینکه منطقه گردشگری چال کندی از مناطق نسبتاً بکر و کمتر دست خورده رود زلال دز است. شهرستان دزفول به دلیل وجود رودخانه دز، از جاذبه‌های گردشگری طبیعی متعددی برخوردار است تا در فصل تابستان پذیرای گردشگران برای تجربه یک سفر هیجان انگیز باشد. با مادرزمین همراه شوید تا با تجربه های دره نوردی نوردی آشنا شوید.

آدرس : چال کندی – خوزستان –  ایران

از تهران یه سمت دزفول بروید.برای دسترسی به چال کندی، دو راه پیش‌رو دارید. می‌توانید مسیر زمینی را برای سفر انتخاب کنید یا از طریق رودخانه به این دره برسید. مسیر زمینی به دو بخش ماشین‌رو و پیاده‌روی تقسیم می‌شود. برای طی کردن این مسیر ابتدا وارد دزفول شوید و بلوار شهدا را به سمت شمال ادامه دهید. از ‌آن‌جا مسیر جاده دزفول- شیهون  را دنبال نمایید. ۴۰ دقیقه آخر مسیر، ماشین‌رو نیست. ادامه مسیر را باید با پای پیاده طی کنید و از کنار رود و صخره‌های پر پیچ‌وخم عبور نمایید. این مسیر کمی سخت است و حالت کوهپیمایی دارد. اگر توان بدنی کافی ندارید، مسیر دوم را انتخاب کنید.

مسیر دوم از پارک دولت دزفول آغاز می‌شود و یک قایق‌رانی هیجان‌انگیز را پیش‌روی‌تان قرار می‌دهد. قایق‌رانی دو مسیر کوتاه و طولانی دارد. مسیر کوتاه از کت‌های دزفول عبور می‌کند و مسیر طولانی‎تر از میان درختان و علفزارها می‌گذرد. دقت داشته باشید که برای طی کردن این مسیر با قایق باید هزینه‌ای را بپردازید که کمی گران است.

تجربه های سفر  

لذت شگفت‌انگیز تماشای طلوع و غروب خورشید در رودخانه 

لذت شنیدن صدای پرندگان در لابه لای درختان همراه با نسیم 

چشیدن طعم‌های جدید و هیجان‌انگیز غذاها و میوه‌های بومی

لذت دیدن خانه های روستایی

تجربه ماجراجویی در دل رودخانه در کنار حیوانات ناشناخته

زمان

مسافت

بهترین فصل

کمپینگ

بوم گردی

۷:۳۰ ساعت

۷۰۰ کیلومتر

چهار فصل

دارد

دارد

 برای اطلاع از تجهیزات ضروری در جنگل ایجا را کلیک نمایید

وضعیت آب و هوای منطقه در هفته آینده