جستجو
En

کرونا صنعت نوپای بومگردی را از پا انداخت

بارونق بوم گردی در استان ایلام این فرصت برای مردم فراهم شد تا از فرهنگ، آداب ورسوم و آیین های بکر و دست نخورده مناطق مختلف، غذاهای سالم و طبیعی، نحوه فعالیت روستائیان، صنایع دستی زنان و مردان روستانشین و مناظر طبیعی زیبا و دیگر جاذبه های گردشگری این مناطق بهره مند شوند اما بیماری کرونا افزون بر پنج ماه است که این فرصت را از مردم و گردشگران گرفته است و اقتصاد بسیاری از افراد بومی را که به این صنعت وابسته بود در تنگنا قرار داده است.
مشکلات سرمایه گذاران
گذشته از محرومیت مردم و گردشگران اما متأسفانه بسیاری از افراد بومی که با داشته نداشته ها خود به انضمام تسهیلات دریافتی از بانک ها نسبت به برپایی اقامتگاه بومگردی اقدام کرده اند حالا به دلیل نداشتن مشتری توان پرداخت اقساط تسهیلات از آن ها سلب شده است و این موضوع تنها بخشی از مشکلات مالکان این اقامتگاه ها است.
خسارت ۱۷ میلیاردی به بومگردی ها
مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام بابیان اینکه طبق برآوردهای انجام شده بیش از ۱۷ میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری ازجمله بوم گردی ها به دلیل مسئله کرونا خسارت واردشده است می افزاید: متأسفانه بیش از پنج ماه است که تمامی بوم گردی های استان به طور کامل تعطیل شده اند.
عبدالمالک شنبه زاده بیان می کند: متأسفانه علاوه بر مراکز بوم گردی، تمامی تأسیسات گردشگری استان شامل سفره ها خانه، کمپ ها گردشگری، خانه مسافرها نیز با تعطیلی، بیکاری و نبود درآمد دست وپنجه نرم می کنند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ اقامتگاه بوم گردی در استان فعال شده و سیاست میراث فرهنگی استان حمایت برای توسعه فعالیت های بوم گردی در استان است …

قبلی
اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایلام استانداردسازی می‌شوند
بعدی
چـه کـشورهایی بعد از کــرونا به گردشگران امکانات رایگان می دهند

دیدگاه شما

Your email is safe with us.